Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu Publicznym Nr 14 w
Radomiu
|
6.00
– 8.00
|
Zabawy
służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne,
konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Rozmowy w
oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe,
gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie
historyjek obrazkowych. Zabawy kierowane, czynności opiekuńcze i wychowawcze.
Prace porządkowo – gospodarcze.
|
8.00
– 9.00
|
Prace
porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
Zabawy
ruchowe z określonymi elementami ruchu.
Zabawy
dowolne, zajęcia indywidualne.
Śniadanie,
wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku. Profilaktyka stomatologiczna i
zabiegi higieniczne.
|
9.00
– 10.30
|
Realizacja
zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane
według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Zabawy
w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym
językiem. Religia .
|
10.30
- 11.15
|
Spacery,
zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze,
prace porządkowe i ogrodnicze.
|
11.15
– 11.30
|
Czynności
samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.
|
11.30
– 12.00
|
Obiad.
Wdrażanie do samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku.
|
12.00
– 13.30
|
Odpoczynek
poobiedni, relaks z muzyką. Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje
przyrodnicze. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia
wyrównawcze. Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy ruchowe,
konstrukcyjne, zajęcia dodatkowe.
|
13.30
– 14.00
|
Czynności
samoobsługowe, porządkowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
|
14.00
- 17.00
|
Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe,
słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów
książek. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach, uroczystościach
artystycznych i okolicznościowych. Praca o charakterze wyrównawczym,
aktywizującym oraz obserwacyjnym, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających
indywidualne zdolności i zainteresowania. Zabawy swobodne według inwencji
własnej lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
|